Inilah Jalan Sufi Headline Animator

Whatsap Saya

Pencerahan Bid'ah

Tuesday, April 5, 2016

Kesian org tasauf / sufi !

Kesian org2 sufi / tasauf !

Mereka dilarang mencerca makhluq, dilarang membalas cercaan org terhadap mereka !
Walau pun ada org mencerca mengeji dan membid'ahkan mereka, mereka dilarang membalas oleh guru2 dan ajaran tasauf yg mereka sedang lalu !

Saya membawa satu keratan cercaan, kata kata bid'ah terhadap mereka... dan mereka membacanya.... lalu apa kata mereka ?
Mereka mengucapkan zikir dan tahmeed.... langsung mereka tidak membalas hujjah, tidak merasa kecik hati dan tidak memarahi !

ALLAH ALLAH ALLAH !

Kami bertanya kpd guru tasauf, kenapa org2 sufi / tidak membalas cercaan dan tuduhan .... mereka menjawab org2 yg sudah sampai taraf sufi / tasauf, tidak akan sama sekali mengambil kisah itu semua.... sebab hati mereka bergantung sepenuhnya tehadap Allah, harapan mereka cuma kpd Allah,  hati mereka diserahkan semuanya kpd Allah. Nasib mereka telah diserahkan kpd Allah ....  segala kebaikan serta kejahatan makhluq terhadap mereka, mereka serahkan kpd Allah....

Kami bertanya lagi, bagaimana sekira mereka membalas balik cercaan dan kejahatan org lain terhadap mereka, tuan guru sebut, dia itu @ org itu belum lagi boleh dinamakan org sufi / tasauf !

MasyaAllah ! MasyaAllah !  MasyaAllah !
Jauh lagi lah kami dengan org sufi/tasauf !

Org2 tasauf sangat banyak berzikir dan berdoa. Saya tak jumpa lagi org yg sangat banyak berzikir dan berdoa selain dari org2 tasauf. Saya pernah ketemui seorang pengamal tasauf berzikir selepas asar disambung sampai waktu maghrib, solat maghrib disambung sampai solat isyak... lepas isyak disambung hingga hampir tengah malam !

Org sufi / tasauf berzikir kalimah tauhid لا اله الا الله  sehari 12 ribu kali ! Kalau tak mcm tu bukan lagi dinamakan org sufi / tasauf !

Kesian org tasauf / sufi !

Mereka dicerca dan di bid'ahkan , tapi mereka tidak membalas !

No comments: