Inilah Jalan Sufi Headline Animator

Whatsap Saya

Pencerahan Bid'ah

Sunday, March 17, 2013

FATWA_ULAMA_WAHABI_SALAFI_BERTENTANGAN_QURAN

FATWA ULAMA WAHABI SALAFI BERTENTANGAN DENGAN QURAN

Oleh Von Edison Alouisci

1..KATA ULAMA WAHABIi ZIKIR SERIBU KALI SESAT DAN MUSRIK

Dalam buku Halaqat Mamnu’ah karangan Hisyam al-Aqqad, ulama Wahabi, disebutkan bahwa mengucap zikir la illaha ilallah sebanyak seribu kali adalah sesat dan musyrik

PADAHAL DALAM QURAN :

surah al-Azhab ayat 41 Allah berfirman; “Wahai orang-orang yang beriman berzikirlah dengan menyebut nama Allah, zikir yang sebanyak-banyaknya.”

2.PENDAPAT ULAM WAHABI PENAFIAN JIZIM ADALAH TERCELA :

Ibnu Baz berkata: “penafian jisim dan anggota bagi Allah adalah suatu yang dicela” lihat Kitabnya : Tanbihat Fi Rod Ala Man Taawwal Sifat,m/s: 19, karangan Ibnu Baz, terbitan :Riasah Ammah lilifta'Riyadh. (Arab saudi)

PADAHAL DALAM QURAN :

Firman Allah Ta’ala:_ ليس كمثله شى
Maksudnya: "Dia (Allah) tidak menyerupai sesuatu pun dari makhlukNya baik dari satu segi maupun dari semua segi, dan tidakada sesuatu pun yang menyerupaiNya".(Asyura ayat:11)

3.PENDAPAT ULAMA WAHABI ABU JAHAL LEBIH MULIA DAN BERTAUHID

Wahabi mengatakan bahwa Abu lahab lebih mulia dan mengamalkan serta peng-ESA-an tauhid mereka kepada Allah daripada orang Islam umumnya yang mengucap dua kalimah syahadah. ( yang dimaksudkan dengan orang Islam di sini ialah mereka yang bertawassul dengan wali-wali dan para solihin dimana pengertian tawasul menurut wahabi seperti menyembah berhala,Batu,org mati atau sejenisnya )Lihat Kitab mereka: Kaifa Nafham Attauhid,Karangan Mohd Basmir,m/s: 16 Riyadh. (Arab saudi)

PADAHAL DALAM QURAN :

Firman Allah Ta’ala mengenai Abu lahab:Maksudnya: kelak dia akan masuk ke dalam api yang menyala-nyala.(Almasad ayat: 3 )
bukankah dipastikan abu lahab masuk neraka..masa bertauhid ??

RENUNGAN KITA BERSAMA

“ Tiada yang lebih zhalim dari pada orang yang telah mendapatkan peringatan melalui ayat – ayat Tuhannya, kemudian ia berpaling dari padanya. Sesungguhnya kami minimpakan pembalasan kepada orang yang berdosa “. ( As- Sajadah : 22).

AKU MAU TANYA ANDA.. BERTENTANGAN APA TIDAK MENURUT SUDUT PANDANG ANDA ??
ULAMA WAHABI SALAFI APAKAH INKAR PADA ALLAH APA TIDAK ??

MONGGO...JAWABLAH DENGAN SPORTIF DAN SANTUN

No comments: