Inilah Jalan Sufi Headline Animator

Whatsap Saya

Pencerahan Bid'ah

Thursday, September 26, 2019

Qasidah Habib sanggeng”susunan Wali Quthub Imam Habib Abdullah Bin Ali Al Haddad



7 hrs 
 
Ini gambar jelas “Qasidah Habib sanggeng”susunan Wali Quthub Imam Habib Abdullah Bin Ali Al Haddad.ads orang nak ..Ambil lah.

.Qasidah inin kami baca di kelas tadi dan akan di 2 kelas lain saya ngajar kitab2.satu kelas ada 2 kitab.masa rehat selang antara 2 kitab,baca Qasidahnya.

makna qasidah ini lebih kpd rayuaan hamba Allah pada Allaah agar berlemah lembut pada hamba2Nya dan diangkat bala*2,kesusshaan2 dari hamba2 Allah dgn tawasulllan Rasululllah.

Habib ni ulama besar dan wali Quthub.tok guru kpd para ulama2 besar spt tok guru kpd kiyai2 Indonesia Wali Allah kiyai kholil Bangkalan Madura ,wali kabir Habib Ali Kwitang dan ramai lagi.

ulama Habib inin yg pnyai sikap benar2 ngan Allah,khumul(hatinya tak suka kemasyuran,diangkat2 ),tawadhuk,sufi sejati,giat berdakwah daie sejati dan alim besar dlm ilmu.

qasidah ini ada rentaknya.sedap rentaknya.layan .tapi lagi bagus difahami makna qasidahnya .lagi sedap.
tapi malu saya nak bubuh suara saya dlm video.suara saya ini macam bunyi ekzoz moto aja.

dahulu ngaji kitab2 ngan salah seorang tok guru ambo,qasidah ni kami baca berjemaah lepas baca Ratibul Haddad t.baru mula pengajiaan kitab2

No comments: