Inilah Jalan Sufi Headline Animator

Whatsap Saya

Pencerahan Bid'ah

Tuesday, December 15, 2015

ISU KHALWAT Asri Wahhabi Tipu Teks Imam Al-Ghazaliy

Sebelum ini MAZA langgar fatwa sendiri bahkan mengkafirkan umat Islam yang berkabung.
Sekarang selewengkan Kitab Ihya' Ulumiddin karangan Imam al Ghazali pula untuk halalkan khalwat ??
Menjawab Kebatilan DR MAZA added 2 new photos.
MAZA SELEWENG KITAB IHYA' UNTUK 'HALALKAN' KHALWAT
Dahulu dia juga yang mengajar orang awam untuk kritik kitab Ihya' Ulumiddin yang disusun oleh ulamak besar dalam Mazhab Asy Syafie iaitu hujjatul Islam Imam Al Ghazzali.
Sekarang disebabkan terdesak dan dangkal kerana tidak memahami dan tidak amanah mengambil teks dalam kitab Ihya' Ulumiddin, maka dia pergunakan sebahagian teks untuk 'menghalalkan' khalwat pulak. Padahal hakikatnya huraian di kitab berkenaan bukan sebagaimana pengkhianatan yang dilakukan MAZA.
Penjelasan sebenar ada di sini :
ISU KHALWAT..
Asri Wahhabi Tipu Teks Imam Al-Ghazaliy.
1- Asri Wahhabi berbohong keatas Imam Ghazali apabila menukilkan kenyataan Imam Ghazali pada kes Hisbah (Team Rasmi Pencegah Mungkar) secara tidak amanah hanya demi menampakkan kononnya Imam Ghazali sepertinya melarang Hisbah menangkap khalwat atau mencegah maksiat.
2- Sebenarnya dalam Kitab Ihya Ulumuddin jilid 3 mukasurat 28 tu yg dinukilkan oleh Asri Wahhabi secara tidak amanah..hakikatnya Imam Ghazali menyebut begini:
"Maka ketahuilah sesungguhnya sesiapa menutup pintu rumahnya dan terhalang dengan dindingnya maka tidak harus (keatas Hisbah) masuk kedalam tanpa izinnya untuk mengetahui maksiat KECUALI ianya zahir berlaku dalam rumahnya secara jelas diketahui orang di luar rumah SEPERTI suara seruling dan gitar yang kedengaran menembusi dinding dari luar rumah. Maka barangsiapa yang mendengarnya harus baginya (hisbah) masuk ke rumah dan memecahkan alat muzik itu". Tamat.
Jelas Imam Ghazali disitu tak berikan contoh pada isu tangkap khalwat tetapi memberi contoh pada keadaan Hisbah menahan orang yang main muzik yang haram. Keduanya pula jelas Imam Ghazali bagitau jika diketahui didalamnya ada maksiat maka diharuskan penguat kuasa masuk untuk tindakan.
Tapi Asri Wahabi konar kut lain dan kaitkan terus dgn isu tangkap khalwat dan jika ya pun.. Imam Ghazali dah bagi pengecualian disitu bahawa ia dibolehkan keatas Pencegah Maksiat masuk bila ada zahir maksiat itu didengari.
3- Yang disebut oleh Imam Ghazali pada isu khalwat adalah begini:
"Maka maksiat itu ada 3 keadaan..yang ke 3 Apabila kemungkaran itu dianggap akan dilakukan..SEPERTI berkhalwat dengan wanita asing...
Dan berkhalwat dengan wanita ajnabiyyah itu..adalah WAJIB dicegah. -MS 27 (rujuk gambar).
Maka jelas pada isu Khalwat imam Ghazali membenarkan Penguat Kuasa mengambil tindakan.
Dan terakhir..
pada M/S 33 Imam Ghazali sebut..
"Jika Penguat Kuasa diberitahu oleh 2 lelaki atau seorang lelaki yang adil memaklumkan bahawa didalam rumah si fulan itu bahawa sifulan itu minum arak atau sedang bersiap untuk minum arak maka PenguatKuasa boleh masuk rumahnya TANPA IZIN untuk mencegah kemungkaran".
Dengan ini jelaslah bahawa Asri wahhabi berbohong keatas Imam Ghazali dgn dakwaan kononnya imam ghazali seperti dia tak benarkan Hisbah mencegah kemungkaran walaupun telah mencukupi syarat.
Dasar wahhabi memang begitu menipu keatas kesemua teks ulama Islam demi mengaburi mata masyarakat hanya krn nafsu serakah syaitonnya.
MOHON SEBARKAN AGAR UMAT ISLAM TAK TERTIPU DENGAN PENYELEWENGAN ASRI ZAINAL ABIDIN TERHADAP KITAB ULAMAK AHLUS SUNNAH WAL JAMA'AH !. TQ

No comments: