Inilah Jalan Sufi Headline Animator

Whatsap Saya

Pencerahan Bid'ah

Friday, February 12, 2016

Hakikat fitnah dajjaal

Fitnah dajjal:

Yang dikatakan ubat sebenarnya racun dan yang dikatakan racun sebenarnya ubat.

Yang dikatakan benar adalah bohong dan yang dikatakan bohong adalah benar.

Yang dikatakan betul sebenarnya salah dan yang dikatakan salah sebenarnya betul.

Yang dikatakan baik sebenarnya jahat dan yang dikatakan jahat sebenarnya baik.

Begitulah seterusnya apabila sesuatu itu datang dari fitnah dajjal maka ia hendaklah difahami sebaliknya agar kita tidak tertipu.

Mungkin juga yang dikatakan terrorist itu adalah pejuang dan yang dikatakan pejuang itu adalah terrorist. Wallaahua'lam.

Maka kita perlu berhati-hati dalam menerima maklumat yang bersumberkan media kuffar kerana di situlah terdapatnya fitnah dajjal.

Dari Rib`iy bin Hirasy (ربعيّ بن حراش) berkata:
“Saya pergi bersama Abu Mas`ud al-Ansari (ابي مسعود الانصارى ) ke tempat Huzdaifah bin Al-Yaman (حذيفة بن اليمان) radhiAllahu `anhum, kemudian Abu Mas`ud berkata kepada Hudzaifah, “Ceritakanlah kepadaku berita tentang Dajjal yang engkau dengar dari Rasulullah sallAllahu `alaihi wasallam.”
Hudzaifah berkata, “Sesungguhnya Dajjal itu akan keluar dengan membawa air dan api. Adapun apa yang terlihat air oleh manusia maka itu sebenarnya adalah api yang membakar. Sedangkan apa yang terlihat api oleh manusia maka itu sebenarnya adalah air yang dingin dan segar.” Barangsiapa di antara kamu sekalian berjumpa dengan Dajjal, maka hendaklah ia membuat keputusan memilih pada apa yang terlihat sebagai api kerana sesungguhnya itu adalah air yang segar dan baik.” Kemudian Abu Mas`ud berkata, “Saya pun telah mendengar berita yang seperti itu.”
(HR al-Bukhari dan Muslim)

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=826670470777366&id=100003032625342

No comments: